Wednesday, May 20, 2009

Fake peer review

The Scientist reports that Elsevier published 6 fake journals. These titles were: the Australasian Journal of General Practice, the Australasian Journal of Neurology, the Australasian Journal of Cardiology, the Australasian Journal of Clinical Pharmacy, the Australasian Journal of Cardiovascular Medicine, and the Australasian Journal of Bone & Joint [Medicine].

[Elsevier] produced a pharmaceutical company-funded publication in the early 2000s without disclosing that the "journal" was corporate sponsored.

Merck is among the undisclosed corporate sponsor of these 'peer reviewed' journals.

No comments: